"Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі Шуйский ауылының жалпы орта білім беретін мектебі"КММ    
КГУ "Общеобразовательная школа села Шуйское отдела образования по Атбасарскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Берілген дыбыстардың дұрыс айтылуын бекіту"

10.03.2021


                                                                                   "Берілген дыбыстардың дұрыс айтылуын бекіту".
Дыбысты автоматтандыру-бұл сөйлеудегі дыбыстың дұрыс айтылуын бекіту. Қойылған дыбыс өте нәзік, өйткені бала ақаулы айтылымның тұрақты әдетін қалыптастырды. Сөйлеудегі дыбысты автоматтандыру кезінде-жаңа дұрыс дыбыс бекітіледі.
Дыбыстарды автоматтандыру бойынша кеңестер
Автоматтандыру дыбыс, бала мүмкін айту дұрыс, оны (артикуляция да дыбыстар), нақты қайталап айырады.
Дыбысты автоматтандыру жаттығуларын жасамас бұрын сөйлеу бұлшықеттерін жылыту керек (артикуляциялық гимнастика және дайындық жаттығуларын орындаңыз).
 Бір мезгілде дыбыстарды автоматтандыру болмайды, себебі  бала оларды шатастырады ([Ш] және [С], [Т] және [З], [Р] және [Л]).

Дыбысты автоматтандыру кезінде сіз бірізділікті сақтауыңыз керек: қарапайымнан күрделіге дейін.
Буындар "сөздер" сөз тіркестері "сөйлемдер" мәтіндер "өлеңдер" тілдің бұрышы " тәуелсіз сөйлеу.
Бала көбірек көрнекі материалға қызығушылық танытуы керек: суреттерді көрсетіңіз, берілген дыбыспен сөздерді сызыңыз және бояңыз, сюжеттік суреттерді қолданыңыз, ойнаңыз.
Оң нәтижеге қол жеткізу үшін күн сайын 15-20 минут жаттығу керек. Күнделікті өмірде баланың айтылуын қадағалаңыз.
Автоматтандыру процесінде дыбыс бірнеше кезеңнен өтеді және ешқандай жағдайда бұл тізбекті бұзуға болмайды. Егер дыбыстың баяу қарқынмен, мүмкін болатын кеңестермен айтылуы әлі орнатылмаған болса, бала рифмді де, тілді де айта алмайды.
Дыбыстарды автоматтандыруға арналған жаттығулар.
Буын қосыңыз.
Балалар мұғалімнің алдында тұр, логопед допты лақтырып, сөздің басталуын атайды, ал балалар қажетті буынмен аяқталады: ли – СА, колба – СА, ко – са, но – са.
Біздің айналамыздағы сөздер.
Балалар белгілі бір дыбысы бар сөздерді таңдайды, тек бала дұрыс айтқан сөздер қабылданады.
Төртінші артық.
Балаға сөздер ұсынылады: сілеусін, қарғалар, жираф, зымыран. Бала жинайды бірі сөздерді түсіндіре неге. Зымыран тірі емес, қарға-құс, сиыр-үй жануарлары. Жираф пен сілеусін қалады, ортақ белгілер мен айырмашылықтарды табады.
Көршілер.
Балалардың алдында белгілі бір дыбыспен бірнеше қатарға 3 Карта қойылады. Бала барлық көршілерді қатесіз атауы керек. Керік пен қоңыздың арасындағы бұршақ, жасмин мен шұңқырлар арасындағы жылан. Барлық суреттер аталған кезде, бірінші баған қозғалады және ойын қайталанады. Егер Л дыбысы автоматтандырылса, "шамамен" сөзі алынып, суреттер қатарға қойылады.
Жұмбақ.
Балалардың алдында инверттелген суреттер бар, олардың атауында автоматтандырылған дыбыс бар. Балалар кезекпен суретке түсіп, қалғанын сипаттайды,
Осындай ойындарды өткізу, соның ішінде барлық режимдік сәттерде, біз балаларға дыбысты тезірек автоматтандыруға көмектесеміз. Ал ойнап, бала мақсаты-үйрену дұрыс айту, оған маңызды ұтып, бұл үшін ол салатынын өзінің барлық айтты. Автоматтандыру процесі біздің балаларымыздың психикасы үшін қызықты.

Просмотров: 361


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст