Бірінші сынып оқушыларының мектепке бейімделу ерекшеліктері көбінесе көңіл-күйдің жоғарылауы, ашуланшақтық, тез шаршауға бейімділік болып табылады. Таңқаларлық емес-оқудың басталуымен бала үйренбеген көптеген жауапкершілік жүктеледі. Жаңа рөл жаңа міндеттерді білдіреді, мысалы:
ерте тұру,
сөмкені жинау,
мектеп формасын кию,
мұғаліммен ортақ тіл табу,
барлық талаптарды орындау,
бірнеше сабақ 45 минут отыру.
Алдыңғы бейқам өмірмен салыстырғанда, бұл ауыр жұмыс сияқты естіледі. Бірінші сынып оқушыларын бейімдеудің басқа қиындықтары ұжымға ену және мұғалімді баланың өміріндегі жаңа билігі бар адам ретінде қабылдаудағы қиындықтар болуы мүмкін.
Өзгерген жағдайларға үйрену үшін бірінші сынып оқушысына мектепке бейімделуге көмектесетін туыстары мен жақындарының уақыты мен көмегі қажет.
Егер отбасында жайлы және достық климат сақталса, анасы мен әкесі ұрыспаса, баланы тыңдап, оның пікірін ескерсе және қолдаса — бірінші сынып оқушысының бейімделуі оңай әрі тез өтеді.
Ұсыныстар:
Мұнда бірінші сынып оқушыларының мектепке бейімделуіне көмектесетін бірнеше практикалық кеңестер берілген.
1-кеңес. Өз күйіңізді қадағалаңыз
Ұшақтағы қауіпсіздік нұсқауларының ережелерінде: алдымен оттегі маскасын өзіңізге, содан кейін балаңызға киіңіз делген. Кішкентай бала мектепке алғаш барғанда, ересектердің өздеріне қиын болуы мүмкін. Өйткені, уақыт тез өте шығады, ұлы немесе қызы жетіліп, өзгереді, ал біз қартайамыз.
Бірақ егер ата-ана өз сезімдерін түсінбесе және жағымсыз эмоцияларын айта алмаса, ол саналы түрде өз бойында қорқыныш жинап, оларды балаға төгуі мүмкін. Сондықтан өзіңізді қалай сезінетініңізге назар аударуды үйреніңіз және ұлыңызға немесе қызыңызға адал болыңыз.
Бірінші сынып оқушыларының мектепке бейімделуі кезінде ғана емес, сонымен қатар тұрақты негізде де өз эмоцияларыңызды тікелей талқылаудан және білдіруден қорықпаңыз. Егер ата-аналар бір нәрсені жасырып, өздеріне тұйықталса, балалар бұны өте нәзік сезінеді.
2-Кеңес. Бейімделу кезінде балаңызды қолдаңыз.
Кейде аналар мен әкелер кішкентай баласынан тым көп нәрсені талап ете бастайды, оған " сен қазірдің өзінде ересек адамсын! Бірінші сыныпқа бардың!». Бірақ мектептегі оқудың ресми басталуына қарамастан, бұл балаңыз қамқорлық пен қолдауды әлі де қажет етеді.
Оған қателесу қалыпты жағдай екенін және сіз бәрібір оны қолдайтын болатыныңызды түсіндіріңіз. Баланың қай жерде күшті жақтары бар екенін және қай жерде шиеленісу керектігін түсінуі үшін оның жетістіктерін атап өтіңіз. Өз күшіңе сенуге көмектесіңіз және мақтап отырыңыз. Баланың үйі бойын еркін ұстайтын және демалуға арналған бекініс болуы керек. Бірінші сынып оқушыларын бейімдеу процесінде әрқашан баланың жанында болу және алаңдаушылық пен белгісіздіктен қорғау маңызды.
3-Кеңес. Баланың шамадан тыс жұмыс жасамауын қадағалаңыз және оның эмоционалды жағдайын бақылаңыз.
Кеңес 4. Қызығушылық танытыңыз
Бірінші сынып оқушысын бейімдеудегі мүмкін қиындықтардың алдын алу үшін "қолыңызды өмір тынысында ұстау" және мектепте баланың жағдайы қалай екенін білу маңызды. Көбінесе ата-аналарды "сен немен тамақтандың?" деген сұрақ ғана мазалайды, бірақ басқадан да хабардар болу керек. Күннің қалай өткенін сұраңыз, оның оқуына ғана емес, оның мектептегі өміріне де қызығушылық танытыңыз: "Бүгін Наталья Юрьевна қандай болды? Мейірімді немесе қатал болды ма? Сеннен сабақ сұрады ма? Қызықты болды ма? Ал балалар қалай? Үзілісте не істедіңдер?»
Кеңес 5. Көмектесіңіздер
Алдымен, бала бәрін өз бетімен жасауды үйренгенге дейін, оның сабаққа дайын болуын, материалды түсінуін, сөмкені жинауын қамтамасыз ету маңызды. Оны біртіндеп өз бетімен жасауға үйретіңіз, бірақ бірінші сынып оқушысының бейімделу кезеңінің басында оны бақылау қажет. Балаға жауапкершіліктің барлық ауыртпалығын бірден салмаңыз.